Czas przebudzeń. 12 podróży do wolności, Manana Chyb

W bieżącym roku chciałabym poszerzać swoje horyzonty i częściej sięgać m.in. po biografie, reportaże oraz książki popularnonaukowe. Gdy przyjaciółka zaproponowała mi książkę psychologiczną, postanowiłam spróbować i tak Czas przebudzeń został pierwszą przeczytaną przeze mnie pozycją z tej dziedziny.

Jest to zbiór rozmów autorki z dwunastoma osobami, które doznały tzw. przebudzenia, czyli duchowej przemiany. Wśród nich są znane z mediów osoby, jak Andrzej Saramonowicz czy Wojciech Eichelberger, a także psycholodzy, czy duchowni. Niektóre z opisywanych doświadczeń miały silny związek z modlitwą chrześcijańską i przeżywaniem wiary, pozostałe wynikały z innych duchowych praktyk. Rozmówcy Manany Chyb starają się opisać i wytłumaczyć coś, co bardzo trudno jest przekazać za pomocą języka. Mimo to, w ich rozmowach pojawiają się wspólne mianowniki: medytacja jako klucz do przebudzenia, czy też uczucie ogromnego szczęścia i spokoju w momencie przebudzenia, to tylko niektóre z nich.

Czytałam o tych przeżyciach z zainteresowaniem, choć bywały fragmenty, których nie zrozumiałam. Niektórych opisywanych zjawisk, takich jak telepatia, wyraziste sny, uczucie "jak w domu" w miejscu, w którym byłam po raz pierwszy, doświadczyłam sama i dlatego ciekawiły mnie próby ich wyjaśnienia.

Książka jest przystępnie napisana i dlatego nadaje się również dla tych osób, które, jak ja, na codzień nie zajmują się rozwojem duchowym, lub dopiero zaczynają przygodę z tym tematem. Choć przyda się znajomość takich pojęć, jak medytacja zen, sufizm czy gnoza, które w tekście często się pojawiają, a nie zostały wytłumaczone.

W zależności od naszych osobistych doświadczeń i momentu, w jakim się aktualnie znajdujemy w życiu, książka ta do każdego dotrze inaczej, każdy odczyta ją na swój sposób. Dlatego nie jestem w stanie jej ocenić.
Dla zainteresowanych tematem.


Komentarze

  1. Jeśli podoba Ci się tego typu literatura, to polecam przejrzeć ofertę Wydawnictwa Zwierciadło (Manana Chyb pracuje dla Zwierciadła). Dużo ciekawej literatury psychologicznej podanej w bardzo przystępnej formie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Wiem, właśnie czytam "Życie w micie” i bardzo do mnie przemawia. Polecasz jakiś tytuł szczególnie?

      Usuń
    2. Ha! Własnie ten tytuł chciałam polecić! :D Osobiście bardzo do mnie przemówiła także książka Katarzyny Miller "Kup kochance męża kwiaty" (teraz jest pod zmienionym tytułem "Nie bój się zdrady" czy jakoś tak) - od razu zaznaczam, że jest to książka DLA WSZYSTKICH, nie musisz być zdradzona przez faceta, żeby ją przeczytać, książka traktuje o wielu rodzajach zdrad. Dla mnie była bardzo oczyszczająca :)
      Ciekawą pozycją jest "Jak pies z kotem" duetu Miller-Brzeziński, książka dyskusja, dwa punkty widzenia: kobiecy i męski.
      Ostatnio kartkowałam sobie "Po szczęście do pracy" i też wydało mi się interesujące :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Kocie oko, Margaret Atwood